تبلیغات
زندگینامه ی حضرت محمد (ص) - معراج از دید علمی قسمت دوم

زندگینامه ی حضرت محمد (ص)

چهارشنبه 4 آذر 1388

معراج از دید علمی قسمت دوم

نویسنده: arash rastin   طبقه بندی: مذهبی، 

معراج از دید علمی

7- معراج و سیر فضائى پیغمبر، جسمانى بوده است. یعنى پیغمبر با جسم و در حال بیدارى سوار بر براق به سیر آسمان ها رفته و برگشته است، نه این كه روحانى و چیزى شبیه خواب باشد كه قابل بحث نیست. به عبارت دیگر جسم پیغمبر به آسمان ها رفته، نه روح آن حضرت. این صریح قرآن است كه در همان آیه اول سوره اسراء خدا مى فرماید: «اسرى بعبده » یعنى بنده خودش را سیر داد، و «عبد» كلمه ایست كه اطلاق مى شود بر انسان مركب از جسم و روح، و این كه در دعاى ندبه به طور نسحه بدل گفته شده «و عرج بروحه » و بعضى ها معراج را روحانى دانسته اند، از آنجا ناشى شده كه آنها تصور مى كردند آسمان جسم است، و اگر پیغمبر با جسم به آسمان رفته باشد مى باید آسمان بشكافد و بهم بیاید و این هم با عقل سازگار نیست.

در صورتى كه اولا دعاى ندبه گفتار بعضى از علماى شیعه است و گفته امام معصوم نیست، و در متن آن هم «وعرج به » دارد، ولى نسخه نویسان بعدى كه نمى توانستند معراج جسمانى را باور كنند، براى رفع استعباد «و عرج بروحه » را اضافه نموده اند ثانیا آنها كه قائل به خرق و التیام آسمان بوده و به همین جهت منكر معراج جسمانى شده اند، نیز افرادى مهمل بوده اند كه نتوانسته اند از نظر علمى پى به اصل مطلب و مقصود از معراج پیغمبر خاتم ببرند; و چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند.

بنابر این معراج كه از ضروریات اسلام اس، معراج جسمانى است، و اهمیت آن نیز در همین است، و اگر كسى معتقد به روحانى بودن معراج بود منحرف است، و بر خلاف ضروریات اسلام سخن گفته یا معتقد شده است.

به طور خلاصه باید گفت خداوند جهان آفرین یا با معجزه به وسیله مركبى به نام براق كه همچون برق سرعت داشته یا به وسیله اى مصنوعى از تمدن عالم بالا پیغمبر خود را در شبى از مسجد القصى در فلسطین، و از آنجا به بعضى از كرات آسمانى كه داراى سكنه بوده است، برد، تا شگفتى هاى جهان خلقت را ببیند و فكر بلندش بلندتر شود و با تماشاى انبوه سیارات و كرات آسمانى، و دیدن زمین از آن مسافت ها و پى بردن به حد هوا و توسعه دامنه فضا و عجابى و غرائب گوشه اى از عالم بالا بر معلوماتش بیش از هر پیغمبرى افزوده شود. زیرا او پیغمبر خاتم بود ودین او آخرین دین است و باید تا پایان روزگار پایدار بماند، و آخرین و بزرگترین پیغمبران هم آنچه را با علیم الیقین مى دانست،در این سیر فضائى و سفر شگفت انگیز با عین الیقین ببیند، و در حقیقت آنچه نادیدنى است آن بیند!

8- ممكن است بگویند چطور مردم مكه و بیت المقدس از آمد و رفت براق مطلع نشده اند؟ مى گوییم اگر پیغمبر به طرزى معجزه آسا به معراج رفته باشد این هم جزو بقیه مطالب است، و چنان كه با دید علمى بنگریم ممكه است براق صدائى نداشته یا قابل كنترل بوده است.

از حدیث ابوسفیان با قیصر روم در تكذیب پیغمبر و از جمله ماجراى معراج پیغمبر و آمدن به بیت المقدس و تصدیق «بطریق » تا حدى این مطلب روشن مى گردد.(نگاه كنید به سیره حلبیه س جلد 2 ص 80)

9- پیغعمبر از افرادى شب معراج موضوع را به اطلاع قریش رسانید و آنها براى امتحان وصف بیت المقدس را از حضرت جویا شدند، و حضرت پاسخ لازم را داد.

10- عكس العمل ابوطالب در آگاهى از غیبت پیغمبر در شب معراج و خبردادن پیغمبر به قریش كه قافله آنها را در فلان مكان دیده است، و تحقیق مطلب از جانب قریش دز سیره ابن هشام جلد 2 صفحه 269 و اعلام الورى صفحه 49 و تاریخ یعقوبى جلد 2 صفحه 15 آمده است.

  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

    امروز: نفر
    دیروز: نفر
    این ماه: نفر
    ماه گذشته: نفر
    آخرین بازدید:
    كل بازدیدها: نفر
    افراد آنلاین:

    نفر

    اطلاعات پست ها

    آخرین به روز رسانی:
    تعداد پست ها : عدد
    ایجاد صفحه: 24 ثانیه